اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/06/19

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، طلا در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه اندکی کمتر از مرز ۲۵۰۰ دلار معامله شد. معامله گران منتظر اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده هستند که اواخر این هفته منتشر می شود و اندازه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تعیین می کند.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۲۴۹۸ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۲۵۲۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.
داده‌های کمتر از حد انتظار تورم در چین نگرانی‌هایی را در مورد افزایش تقاضا از سوی بزرگترین مصرف‌کننده جهان ایجاد کرده است و مقامات این کشور را بر آن داشته تا اقدامات محرک بیشتری را برای توسعه اقتصاد ارائه کنند که می‌تواند از قیمت طلا نیز حمایت کند.

تورم در چین در ماه اوت نسبت به سال گذشته ۰.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که انتظار می رفت ۰.۷ درصد افزایش یابد.
انتظارات کاهش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این ماه منجر به چشم انداز خوش بینانه طلا شده است. این در حالی است که افزایش نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا از افزایش بیش از حد قیمت این فلز گرانبها جلوگیری می کند چرا که باعث افزایش ارزش دلار نیز می شود.
داده های ناامید کننده مشاغل ایالات متحده که در روز جمعه منتشر شد، دلار را به پایین ترین سطح هشت روزه خود رساند. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ایالات متحده ۱۴۲,۰۰۰ افزایش یافت، در حالی که انتظار می رفت افزایش ۱۶۰,۰۰۰ نفری داشته باشد.
معامله گران منتظر داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده هستند که انتظار می رود در این هفته و میزان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست بعدی خود تصمیم گیری کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۸.۳۴ سنت و پلاتین با ۰.۸۷ درصد افزایش به ۹۳۲.۸۰ سنت رسید.
انتهای پیام/۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا