اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/02

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه به رکورد جدیدی رساند. شروع کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و انتظار کاهش بیشتر نرخ در هفته جاری، تقاضا برای طلا را به عنوان دارایی بدون بازده افزایش داده است. از سوی دیگر، تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تمایل به این فلز گرانبها را به عنوان یک حامل امن افزایش داده است.
قیمت طلا امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۲۶۲۹ دلار و ۳۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۶۵۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

معامله گران اکنون منتظر انتشار اطلاعات شاخص مدیران خرید ایالات متحده هستند که قرار است امروز منتشر شود. شاخص بالاتر از حد انتظار می تواند ارزش دلار را افزایش دهد و قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا شرایط نامطلوبی را برای طلا ایجاد خواهد کرد.
حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با یکدیگر تیراندازی شدید کردند. در پی بمباران شدید رژیم صهیونیستی، حزب الله به قلب منطقه شمالی فلسطین اشغالی موشک شلیک کرد.
کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز جمعه گفت که تصمیم برای کاهش ۵۰ امتیازی نرخ بهره تصمیم درستی است، اما فدرال رزرو بسته به شرایط می تواند این روند را متوقف کند.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
تحلیلگران بر این باورند که اگر قیمت طلا به بالای ۲۶۲۵ دلار برسد، مسیر ۲۷۰۰ دلاری باز خواهد بود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۳۱.۴۲ دلار و پلاتین ۰.۸۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۱.۴۶ دلار رسید.
انتهای پیام/۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا