اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/07

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از انتشار گزارش اقتصادی آمریکا درباره تورم کاهش یافت و به پایین ترین سطح در سه روز اخیر رسید. تورم در ایالات متحده به سمت هدف بانک مرکزی آن کشور در ماه سپتامبر در حال حرکت است. ارزش دلار ۰.۵۰ درصد کاهش یافت.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۲۶۵۸ دلار و ۲۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۹۹ درصد کاهش به ۲۶۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.
دفتر تحقیقات اقتصادی ایالات متحده اعلام کرد که شاخص هزینه مصرف شخصی، محبوب ترین شاخص فدرال رزرو برای تعیین پاسخ های سیاستی، به هدف بانک مرکزی ۲ درصد نزدیک تر می شود. این در حالی است که تورم اصلی در آمریکا نسبت به جولای ۰.۱۰ درصد افزایش یافته است.

پس از انتشار این اطلاعات، بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به ۳.۷۴۹ کاهش یافت و ارزش دلار با ۰.۱۶ کاهش به ۱۰۰.۴۱ رسید.
به این ترتیب احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ در نشست نوامبر بانک مرکزی آمریکا نیز افزایش یافته است.
با توجه به واکنش بازار، انتظار می رفت قیمت طلا یک رکورد جدید دیگر را ثبت کند، اما در عوض به زیر ۲۶۵۴ دلار سقوط کرد.
علاوه بر این، درگیری بین اسرائیل و حزب الله لبنان تشدید شده است که می تواند تقاضا برای طلا را به عنوان پناهگاه امن افزایش دهد. مقامات رژیم صهیونیستی امیدوارند که مجبور به حمله زمینی به لبنان نشوند، اما این احتمال را رد نمی کنند.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۶۲ درصد کاهش به ۳۱.۸۲ دلار و پلاتین ۰.۸۰ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۳.۸۲ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا