اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/10

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری افق میهن ، قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش یافت و به افزایشی که پس از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و تشدید تنش ها در خاورمیانه آغاز شده بود، پایان داد. به نظر می رسد طلا از بهترین عملکرد فصلی خود از سال ۲۰۲۰ برخوردار است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۲۶۳۶ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۰ کاهش به ۲۶۵۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.
قیمت طلا از ابتدای تابستان بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است که بهترین عملکرد فصلی از آغاز سال ۲۰۲۰ را نشان می دهد. طلا روز پنجشنبه به بالاترین رقم ۲۶۸۵ دلار و ۴۲ سنت رسید که ناشی از کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو و تشدید جنگ در خاورمیانه بود.

تحلیلگران بر این باورند که علاقه سرمایه گذاران از فلزات گرانبها به بازار سهام منتقل شده است، اما این تغییر بدون شک موقتی خواهد بود.
سرمایه گذاران تمایل دارند از طلا به عنوان یک پناهگاه امن در هنگام افزایش ریسک اجتناب کنند. اما رشد اخیر طلا با رونق در بازار سهام همراه شد، به ویژه پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر از بهره و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه پیش بینی کرد که روند کند شدن رشد تورم در این کشور ادامه خواهد داشت، که می تواند بانک مرکزی را به کاهش مجدد نرخ بهره در طول زمان و رفع موانع بر سر راه فعالیت های اقتصادی سوق دهد.
بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت طلا برای اوایل سال ۲۰۲۵ را به ۲۹۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد. این رقم قبلا ۲۷۰۰ دلار گزارش شده بود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۳۱.۵۵ دلار و پلاتین با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۹۸۴.۴ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا