اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/11

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، با افزایش علاقه به خرید طلا به عنوان پناهگاه امن، قیمت طلا روز سه شنبه بیش از یک درصد افزایش یافت. پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، ترس از تبدیل مناقشه خاورمیانه به یک جنگ تمام عیار افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۶۵۸ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۲۶۸۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ایران روز سه شنبه در تلافی حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، یک رگبار موشک بالستیک به سمت رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

تحلیلگران بر این باورند که در صورت شدید بودن خسارات رژیم صهیونیستی، جنگی تمام عیار در خاورمیانه آغاز خواهد شد و این چیزی است که در حال حاضر موجب نگرانی تجار است. این شرایط باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک پناهگاه امن خواهد شد.

طلا همیشه در مواقع بی ثباتی سیاسی و مالی یک سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود.

در همین حال، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نیز کاهش یافته است و خرید طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری غیر سودآور جذاب تر کرده است.

این هفته بازار از نزدیک اطلاعات اشتغال ایالات متحده و نظرات مقامات فدرال رزرو را برای سرنخ های بیشتر در مورد جهت گیری سیاست پولی آنها زیر نظر خواهد داشت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو از احتمال کاهش ۲۵ درصدی نرخ بهره در روز دوشنبه خبر داد که منجر به بدترین عملکرد طلا در چهار هفته اخیر خواهد شد.

با این حال، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دلایل افزایش فعلی قیمت طلا، یعنی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به دلیل بی ثباتی ژئوپلیتیکی، همچنان باقی خواهد ماند.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۳۱.۷۱ دلار رسید و پلاتین با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۹۹۹.۱۴ دلار رسید.

انتهای پیام/۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا