اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/16

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه نوامبر پس از انتشار گزارش اشتغال این کشور کاهش یافت. فعالان بازار منتظر داده های تورم ایالات متحده و اظهارات مقامات فدرال رزرو برای سرنخ های بیشتر در مورد روند کاهش نرخ بهره هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۲۶۴۴ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۲۶۶۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.
گزارش شغلی در ایالات متحده که در ماه سپتامبر بهتر از حد انتظار بود، انتظارات برای کاهش قابل توجه نرخ بهره در نشست ماه آینده را کاهش داد و دلار را تقویت کرد.

در همین حال، معامله‌گران ۹۳.۴ درصد پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در ماه نوامبر تنها ۲۵ درصد نرخ‌ها را کاهش می‌دهد و ۲۸ درصد نیز کاهش ۵۰ واحدی نرخ پایه را پیش‌بینی می‌کنند.
تحلیلگران می گویند خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه از طلا به عنوان پناهگاه امن حمایت می کند و تقاضا برای آن را افزایش می دهد. علاوه بر این، بی ثباتی های مرتبط با انتخابات آمریکا نیز به نفع این فلز گرانبها است.
طلا همیشه بهترین سرمایه گذاری در محیطی با نرخ بهره پایین و در بحبوحه بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته می شود.
فعالان بازار در این هفته بر جزئیات نشست قبلی فدرال رزرو آمریکا و همچنین انتشار اطلاعات مربوط به شاخص های قیمت مصرف کننده و تولید کننده در این کشور متمرکز شده اند. چندین مقام فدرال رزرو نیز قرار است در این هفته سخنرانی کنند.
در خاورمیانه، رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در آستانه سالگرد حمله حماس در ۷ اکتبر، اهداف حزب الله لبنان و نوار غزه را بمباران کرد. وزیر دفاع این رژیم اعلام کرده است که چندین گزینه برای تلافی حمله هفته گذشته ایران دارد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۳۲.۳۳ دلار و پلاتین با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۹۸۷.۷۱ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا