اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/17

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، ارزش بالای دلار آمریکا و کاهش احتمال کاهش ۵۰ درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست نوامبر، قیمت طلا را در معاملات روز سه شنبه کاهش داد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۶۳۶ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۳ کاهش به ۲۶۵۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.
شاخص دلار به بالاترین سطح خود در ۷ هفته اخیر رسیده است و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر کرده است.

تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا در کوتاه مدت حدود ۲۷۰۰ دلار و در بلند مدت حدود ۳۰۰۰ دلار باشد. عوامل موثر بر قیمت طلا در حال حاضر شامل افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها در میان تنش های ژئوپلیتیکی و همچنین بی ثباتی سیاسی در ایالات متحده با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آتی در آن کشور است.

معامله گران اکنون ۸۶ درصد شانس دارند که فدرال رزرو در نشست ماه آینده تنها ۰.۲۵ درصد نرخ بهره را کاهش دهد. گزارش شغلی ایالات متحده که بهتر از حد انتظار بود، نیاز به کاهش بیشتر نرخ بهره را در اواخر سال جاری از بین می برد.

بازار در حال حاضر در حال بررسی جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو و همچنین شاخص قیمت تولید کننده و مصرف کننده در ایالات متحده است که قرار است این هفته منتشر شود.
از سوی دیگر، بانک مرکزی چین در ماه سپتامبر برای پنجمین ماه متوالی خرید طلا برای ذخایر خود را کاهش داد. با توجه به قیمت بالای طلا، چین احتمالا در کوتاه مدت خرید خود از این فلز گرانبها را در این سطح پایین نگه دارد، اما سیاست خرید این فلز گرانبها ادامه خواهد داشت.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۶۲ درصد کاهش به ۳۱.۴۹ دلار و پلاتین ۰.۸۵ درصد کاهش یافت و به ۹۶۸.۷۶ دلار رسید.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا