اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/28

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه به بیش از ۲۷۰۰ دلار در هر اونس رسید. تشدید تنش ها در خاورمیانه، بی ثباتی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کاهش سیاست های پولی بانک های مرکزی از عوامل افزایش قیمت طلا بودند.
قیمت هر اونس طلا با ۱.۰۷ درصد افزایش به ۲۷۲۱ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۸۳ درصد افزایش به ۲۷۳۰ دلار رسید.
تحلیلگران معتقدند با توجه به تشدید درگیری ها در خاورمیانه به ویژه پس از شهادت رهبر حماس و حزب الله و اعلام تشدید جنگ با رژیم صهیونیستی، تمایل سرمایه گذاران به دارایی های امنیتی مانند طلا افزایش یافته است.
اعلامیه رژیم صهیونیستی، حماس و حزب الله مبنی بر ادامه جنگ در غزه و لبنان، امیدها برای پایان درگیری در خاورمیانه در پی شهادت یحیی سنوار، رهبر حماس را از بین برده است.

افزایش تنش های ژئوپلیتیکی تمایل به خرید طلا به عنوان پناهگاه امن را افزایش می دهد و نگرانی ها در مورد نوسانات بازار جهانی بیشتر از قیمت طلا حمایت می کند.
بی ثباتی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره توسط بانک های مرکزی از عوامل افزایش قیمت طلا بود.
طلا از ابتدای سال جاری تاکنون چندین بار به رکورد جدیدی رسیده است. انتظارات تسهیل پولی توسط بانک‌های مرکزی و بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی، قیمت طلا را از ابتدای سال ۳۰ درصد افزایش داده است که بهترین سطح از سال ۱۹۷۹ است.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
معامله گران اکنون ۹۲ درصد شانس دارند که فدرال رزرو در نشست نوامبر خود نرخ بهره را کاهش دهد.
برخی تحلیلگران انتظار دارند این شرایط قیمت طلا را در ۶ تا ۱۲ ماه آینده به ۳۰۰۰ دلار برساند. انتظار می رود قیمت نقره در سه ماه آینده به ۳۵ دلار برسد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۴.۵۹ درصد افزایش به ۳۳.۲۳ دلار و پلاتین با ۱.۹۴ درصد افزایش به ۱۰۱۵.۳۱ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا