اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/08/04

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت اما در آستانه سومین افزایش هفتگی متوالی است. تنش های ژئوپلیتیکی همچنان باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن می شود. پالادیوم نیز بهترین عملکرد خود را در سه هفته اخیر تجربه می کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۲۷۲۸ دلار و ۷۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۲۷۴۰ دلار رسید.
در حمله صهیونیست ها به مدرسه ای در مرکز غزه دست کم ۱۷ نفر کشته شدند. مذاکره کنندگان آمریکایی و اسرائیلی بار دیگر در دوحه برای از سرگیری مذاکرات صلح در غزه دیدار خواهند کرد.

از سوی دیگر، مبارزات انتخاباتی در آمریکا تشدید شده است. بسیاری معتقدند این انتخابات نسبت به سال های گذشته پویاتر و غیرقابل پیش بینی است. این بی ثباتی میل به خرید طلا را افزایش می دهد.
به گفته تحلیلگران، قیمت طلا در سه ماه آینده به ۲۸۰۰ دلار خواهد رسید و ممکن است از ۳۰۰۰ دلار نیز عبور کند.
پالادیوم با ۲.۱ درصد کاهش به ۱۱۳۳ دلار رسید. این فلز روز پنجشنبه به بالاترین ارزش خود در ۱۰ ماه گذشته رسید و در آستانه افزایش هفتگی ۵ درصدی قیمت قرار گرفت.
ایالات متحده از متحدانش در گروه هفت خواست که پالادیوم و تیتانیوم روسیه را تحریم کنند. شرکت روسی نورنیکل بزرگترین تولید کننده پالادیوم در جهان است.
احتمال اختلال در عرضه پالادیوم روسیه در شرایطی مطرح شد که سایر بازارها برای حفظ سطح تولید خود با مشکل مواجه هستند.
قیمت نقره با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۳۳.۶۷ دلار و قیمت پلاتین با ۱.۴۹ درصد کاهش به ۱۴.۲۵ دلار رسید.
انتهای پیام/۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا