طلا و ارز

قیمت جهانی طلا کاهش یافت







قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۲۳۲۱ دلار و ۸۷ سنت رسید.



به گزارش ایران تحلیل، اتخاذ سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا در آخرین نشست این بانک در ماه ژوئن باعث کاهش قیمت طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۲۳۲۱ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۲۳۳۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سیاست گذاران آمریکایی که در ماه مارس پیش بینی کرده بودند که فدرال رزرو در سال جاری سه بار نرخ بهره را کاهش خواهد داد، اکنون این رقم را به یک کاهش داده اند. این شرایط از افزایش نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و افزایش ارزش دلار حمایت می کند. دلار در روز جمعه به بالاترین سطح خود از ماه می رسید و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر کرد.

البته تنش های ژئوپلیتیکی ادامه دار در خاورمیانه و بی ثباتی سیاسی در اروپا از کاهش بیش از حد قیمت طلا جلوگیری می کند و تقاضا برای طلا را به عنوان پشتوانه مطمئن افزایش می دهد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که کاهش قیمت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده در ایالات متحده نشان‌دهنده کاهش تورم در آن کشور است و می‌تواند امید به کاهش دو نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ در ماه‌های سپتامبر و دسامبر را افزایش دهد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۷۰ درصد کاهش به ۲۹.۲۷ دلار و پلاتین ۰.۸۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵۳.۵۲ دلار رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا