اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا 1403/01/17/ رشد 25 درصدی قیمت طلا طی 6 ماه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا که روز پنجشنبه رکورد جدیدی را به ثبت رساند، امروز تثبیت شد. انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره در سال جاری از قیمت طلا حمایت کرده است. سرمایه گذاران منتظر زمان این کاهش هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۹۹ دلار رسید.

به گفته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به نظر می رسد این بانک مایل به کاهش نرخ بهره است، اگر تورم همچنان بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی باشد.
مقامات فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، روز چهارشنبه گفتند که مذاکرات بیشتر برای کاهش نرخ بهره هنوز مورد نیاز است. بازارهای مالی انتظار دارند این اتفاق در ماه ژوئن رخ دهد.
داده های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که تعداد افرادی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند بیش از حد انتظار افزایش یافته است.
خریدهای سنگین بانک های مرکزی و تمایل به فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن در بحبوحه افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، تقاضا برای طلا را افزایش داده و قیمت طلا را در شش ماه گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش داده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۶۰ درصد کاهش به ۲۶.۸۱ دلار و پلاتین با ۱ درصد کاهش به ۹۲۵.۴۱ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا