اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/08|برنت 82 دلار و 1 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، پس از آنکه صادرات نفت قزاقستان و روسیه به دلیل طوفان در دریای سیاه مختل شد، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت. در همین حال، سرمایه گذاران منتظر تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای تعمیق یا گسترش کاهش تولید هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۶ درصد افزایش به قیمت ۴۵ سنت به ۷۶ دلار و ۸۶ سنت رسید.
هر دو شاخص نفت در روز گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافتند که نشان دهنده افزایش احتمال تمدید یا تشدید کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس و همچنین نگرانی در مورد تولید نفت قزاقستان و تضعیف ارزش دلار است.
طوفان شدید در منطقه دریای سیاه صادرات روزانه ۲ میلیون بشکه نفت از قزاقستان و روسیه را مختل کرده است.

وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد که بزرگترین میادین نفتی این کشور در مجموع ۵۶ درصد از تولید خود را از ۲۷ نوامبر کاهش داده اند.
تحلیلگران می گویند اکنون همه نگاه ها به سیاست های ائتلاف اوپک پلاس و چشم انداز تقاضا در پایان سال جاری معطوف شده است. با این حال، انتظار می‌رود نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در حدود ۷۶ دلار در هر بشکه باقی بماند و دامنه آن ۵ دلار بالا و پایین باشد، مگر اینکه ائتلاف اوپک پلاس کاهش تولید خود را به شدت افزایش دهد.
اوپک پلاس روز پنجشنبه نشست وزیران خود را برای بررسی اهداف تولید در سال ۲۰۲۴ برگزار می کند. این دیدار قرار بود ۵ آبان ماه برگزار شود.
کاهش ارزش دلار و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا نیز از قیمت نفت حمایت کرد.
پیش بینی ها مبنی بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل سال آینده، ارزش دلار را به پایین ترین سطح خود در سه ماه اخیر رسانده است.

کاهش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر در جهان ارزان‌تر می‌کند و میل به آن را افزایش می‌دهد.
در همین حال، موسسه نفت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته ۸۱۷ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.
انتهای پیام/۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا