اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/13 |برنت 79 دلار و 16 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت در این منطقه را افزایش داده و قیمت نفت را در اولین ساعت معاملات روز دوشنبه افزایش داده است. اما بی ثباتی ناشی از کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس و رشد ضعیف تقاضای جهانی سوخت، چشم انداز صنعت نفت را نامشخص نگه داشته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۱۶ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش ۲۹ سنت با ۷۴ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.
جنگ در غزه از سر گرفته شده و دو کشتی تجاری در آب های بین المللی در جنوب دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته اند.

از سرگیری جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس قیمت نفت را افزایش داده است. اما شرایط ناامید کننده در اقتصاد چین و افزایش تولید نفت ایالات متحده همچنان بر قیمت نفت فشار می آورد.
تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده در هفته گذشته با افزایش پنج سکوی به ۵۵ حلقه رسید که بالاترین میزان از سپتامبر است.
قیمت نفت هفته گذشته در بحبوحه تردید سرمایه گذاران در مورد عمق کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس و نگرانی از ضعیف بودن تولید جهانی کارخانه ها بیش از ۲ درصد کاهش یافت، اما اکنون دوباره افزایش یافته است.
تحلیلگران انتظار دارند تا زمانی که نشانه های واضحی از کاهش تولید داوطلبانه این ائتلاف وجود نداشته باشد، قیمت نفت ناپایدار باقی بماند.
از سوی دیگر، کشورهای غربی تلاش های خود را برای اعمال سقف ۶۰ دلاری قیمت نفت روسیه افزایش داده اند. روز جمعه، واشنگتن تحریم های بیشتری را علیه سه شرکت و سه نفتکش حامل نفت این کشور اعمال کرد.
کاخ سفید همچنین اعلام کرد در صورتی که ونزوئلا آزادی زندانیان سیاسی و آمریکایی هایی را که به ناحق زندانی کرده است، از سر نگیرد، تحریم های نفتی را مجدداً اعمال خواهد کرد. هند واردات نفت ونزوئلا را آغاز کرده است.
انتهای پیام/۷۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا