اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/15 |برنت 77 دلار و 18 سنت شد

در حالی که بازارها تاثیر کاهش تولید اوپک پلاس بر عرضه را ارزیابی کردند و نگرانی ها نسبت به تقاضای ضعیف در چین افزایش یافت، نفت روز چهارشنبه معامله شد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سنت یا ۰.۰۸ درصد کاهش به ۷۲ دلار یا ۲۶ سنت رسید.
قیمت این دو شاخص نفتی به کمترین میزان خود از ۱۵ تیرماه تاکنون رسیده بود.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، از جمله روسیه در ائتلاف اوپک پلاس، هفته گذشته توافق کردند که تولید خود را به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ کاهش دهند. این کاهش تولید شامل تمدید کاهش تولید داوطلبانه توسط عربستان سعودی و روسیه است که مجموعا به ۱.۳ میلیون بشکه در روز می رسد.

تحلیلگران بر این باورند که تنها خبر مثبت برای بازار نفت در روزهای اخیر این بوده است که مقامات سعودی و روسیه بر تمدید کاهش تولید اوپک پلاس در صورت اقتضای بازار تاکید کرده اند و هیچ انگیزه مثبتی برای آن در کوتاه مدت نفت وجود ندارد. قیمت ها وجود دارد
اما نگرانی ها در مورد تاثیر جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی بر عرضه نفت تا حدی از کاهش بیش از حد قیمت نفت جلوگیری می کند.
برخی از تحلیلگران معتقدند که قیمت نفت در حال حاضر وارد یک روند نزولی شده است. ذخایر نفت در ایالات متحده افزایش یافته و انتظار می رود قیمت نفت به زیر ۷۰ دلار در هر بشکه برسد.
نگرانی ها در مورد سلامت اقتصاد چین که می تواند تقاضای سوخت را در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان محدود کند، بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.
آژانس رتبه‌بندی مودیز با اشاره به رشد ضعیف اقتصادی و مشکلات در بخش املاک و مستغلات، رتبه اعتباری چین را از ثبات به منفی کاهش داد.
چین اطلاعات اولیه واردات نفت خام را روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد.
از سوی دیگر، موسسه نفت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت و سوخت این کشور در هفته منتهی به اول دسامبر افزایش یافته است.
انتهای پیام/۸۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا