اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/20|برنت 76 دلار و 13 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، تلاش های آمریکا برای تکمیل ذخایر استراتژیک از قیمت نفت حمایت کرده و برای دومین روز متوالی قیمت نفت را افزایش داده است. نگرانی ها در مورد عرضه بیش از حد نفت خام و تقاضای ضعیف برای سوخت در سال آینده همچنان ادامه دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۸ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۱۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت یا ۰.۲۸ درصد افزایش با ۷۱ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفتی در روز جمعه بیش از ۲ درصد افزایش یافتند اما برای هفتمین هفته متوالی سقوط کردند که طولانی‌ترین شکست هفتگی آنها از سال ۲۰۱۸ است.

کاهش اخیر قیمت نفت باعث شده تا ایالات متحده به فکر خرید ۳ میلیون بشکه نفت خام برای تکمیل ذخایر استراتژیک نفت خود باشد. این مقدار نفت قرار است در مارس ۲۰۲۴ تحویل شود.
با وجود توافق ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال آینده، سرمایه گذاران نگران افزایش عرضه از کشورهای غیراوپک هستند که منجر به مازاد عرضه در سال آینده خواهد شد.
آخرین اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، حاکی از افزایش فشار ضد تورمی در نتیجه کاهش تقاضای داخلی است که بر رشد اقتصادی نیز تأثیر گذاشته است.
این هفته سرمایه گذاران منتظر نتایج نشست پنج بانک مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو آمریکا و تصمیم آنها در مورد نرخ بهره هستند.
انتهای پیام/۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا