اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/27 |برنت 76 دلار و 86 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، کاهش صادرات نفت روسیه و حمله یمنی ها به کشتی ها در دریای سرخ نگرانی ها در مورد اختلالات عرضه نفت را برانگیخته و قیمت نفت را در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه حدود یک درصد افزایش داده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۴۱ افزایش به ۷۶ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۳ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۷۴ سنت با ۳۱ سنت معامله شد.
روسیه روز یکشنبه اعلام کرد صادرات خود را در ماه سپتامبر ۵۰ هزار بشکه در روز بیشتر از آنچه قبلا برای حمایت از قیمت جهانی نفت وعده داده بود کاهش خواهد داد.

این اعلام پس از آن اعلام شد که مسکو بارگیری حدود دو سوم نفت خام اورال خود را در روز جمعه به دلیل طوفان و کارهای تعمیر و نگهداری متوقف کرد.
شرکت های بزرگ کشتیرانی از جمله MSC و Müller Maersk اواخر هفته گذشته اعلام کردند که کشتی های آنها به دلیل ترس از حمله یمن در دریای سرخ از کانال سوئز عبور نمی کنند.
باب المندب یکی از مهم ترین مسیرهای کشتیرانی جهان است که اکثر نفت خام و سوخت را به غرب می برد.
هر دو نفت برنت و نفت خام آمریکا با افزایش نسبی قیمت در هفته گذشته به طولانی ترین کاهش قیمت هفتگی خود در پنج سال گذشته پایان دادند. نشست هفته گذشته فدرال رزرو امیدها به کاهش نرخ بهره در سال آینده را تقویت کرد.
به این ترتیب امکان بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا و افزایش تقاضا برای نفت خام افزایش می یابد.
انتهای پیام/۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا