اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/28 |برنت 78 دلار و 6 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، افزایش قیمت نفت در روز سه شنبه ادامه دارد. حملات یمنی ها به کشتی ها در دریای سرخ، تجارت دریایی را مختل کرده و شرکت های کشتیرانی را مجبور به تغییر مسیر کشتی های خود کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۴ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۶ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷ سنت معادل ۰.۱۰ درصد افزایش یافت و به ۷۲.۴۰ دلار رسید.

هر دو شاخص نفتی در روز دوشنبه بیش از ۱ درصد افزایش یافتند، زیرا نگرانی ها مبنی بر منحرف شدن کشتی ها از دریای سرخ وجود دارد.

شرکت بزرگ نفتی BP به طور موقت حمل و نقل از دریای سرخ را متوقف کرده است. شرکت کشتیرانی فرانت لاین نیز روز دوشنبه اعلام کرد که کشتی هایش از این مسیر دریایی عبور نخواهند کرد. به نظر می رسد که این بحران به حمل و نقل انرژی نیز سرایت کرده است.

حدود ۱۵ درصد از حمل و نقل دریایی جهانی از طریق کانال سوئز انجام می شود که دریای سرخ را به مدیترانه متصل می کند و کوتاه ترین مسیر بین اروپا و آسیا است.

حمله به این کشتی‌ها، ایالات متحده و متحدانش را بر آن داشت تا به فکر تشکیل یک گروه ویژه برای حفاظت از مسیر دریای سرخ باشند. اما تهران نسبت به این رویکرد هشدار داد و آن را یک اشتباه بزرگ اعلام کرد.

انتهای پیام/۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا