اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/29 |برنت 79 دلار و 27 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت به دلیل نگرانی از اختلال در تجارت جهانی و تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه در پی حمله یمن به کشتی ها در دریای سرخ در حال افزایش است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲۷ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱۲ سنت یا ۰.۱۶ درصد افزایش با ۷۴ دلار و ۶ سنت معامله شد.
واشنگتن روز سه‌شنبه پس از حمله یمن به کشتی‌های این مسیر، یک گروه ویژه برای حفاظت از تجارت دریای سرخ تشکیل داد. نگرانی ها در مورد اختلال در تجارت جهانی افزایش یافته است.
یمن اعلام کرد برای حمایت از فلسطین به حمله به کشتی ها در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

حدود ۱۲ درصد از حمل و نقل دریایی جهان از طریق دریای سرخ و کانال سوئز انجام می شود. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که تأثیر تنش ها در این منطقه بر عرضه نفت محدود است زیرا بیشتر تجارت نفت خاورمیانه از تنگه هرمز می گذرد.
وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرد که این کشور ۲.۱ میلیون بشکه نفت خام را برای تحویل در فوریه خریداری کرده تا ذخایر استراتژیک نفت را تکمیل کند. به این ترتیب خرید نفت آمریکا به ۱۱ میلیون بشکه در روز می رسد.
از سوی دیگر، بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام و سوخت این کشور در هفته گذشته افزایش یافته است. به نظر می رسد که آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان نفت تولید می کند.

علاوه بر این، صادرات نفت خام، محصولات تصفیه شده و مایعات گاز طبیعی از ایالات متحده افزایش یافته و به سطح تولید عربستان سعودی و روسیه رسیده است.
انتهای پیام/۴۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا