اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/10/13 |برنت 75 دلار و 95 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه در آسیا تغییر محسوسی نداشت. نگرانی ها درباره ضعف اقتصاد آمریکا و احتمال اختلال در عرضه به دلیل تنش در دریای سرخ ادامه دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۸ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۹۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت یا ۰.۱۴ درصد افزایش با ۷۰ دلار و ۴۸ سنت معامله می شود.
قیمت نفت در روزهای اخیر به دلیل حمله یمن به کشتی ها در دریای سرخ و خبر ورود ناو جنگی ایران در روز دوشنبه حدود ۲ دلار در هر بشکه افزایش یافت. تشدید درگیری ها می تواند گذرگاه های مرزی کلیدی را برای حمل و نقل نفت ببندد و جریان های تجاری را مختل کند.

از سوی دیگر، تضعیف خوش بینی بازار نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ابتدای سال جاری و در آستانه انتشار گزارش آخرین نشست این بانک، تاثیر منفی داشته است. در مورد وضعیت قیمت نفت
انتظارات عرضه نفت فراوان در نیمه اول سال ۲۰۲۴ مانع از افزایش قیمت نفت در آستانه نشست وزیران اوپک پلاس در اوایل فوریه خواهد شد.
تحلیلگران معتقدند در شرایطی که مسائل ژئوپلیتیکی بازار نفت را نگران کرده است، تعادل عرضه و تقاضا در نیمه اول سال جاری می تواند بخشی از این نگرانی ها را برطرف کند.
همچنین انتظار می رود ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته باشد.
انتهای پیام/۷۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا