اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/10/16 |برنت 78 دلار و 76 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در پی سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه برای مهار تنش های منطقه ای افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۱۷ سنت معادل ۱.۵۱ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۷۶ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۲۴ درصد افزایش به ۷۳.۸۱ سنت آمریکا با ۱.۶۲ سنت معامله می شود.
قیمت نفت روز پنجشنبه پس از انتشار اخباری مبنی بر افزایش چشمگیر ذخایر بنزین و میعانات گازی آمریکا به شدت کاهش یافت. اما هر دو شاخص نفت در هفته اول امسال با افزایش قیمت ها جان سالم به در بردند.
شرکت بزرگ کشتیرانی مرسک اعلام کرد که تمام کشتی های خود را برای مدتی خارج از دریای سرخ نگه می دارد.

از سوی دیگر گزارش اقتصادی آمریکا نشان داد که اشتغال در این کشور در ماه دسامبر افزایش یافته است که می تواند از تقاضا برای نفت در سال آینده حمایت کند.
وزارت کار آمریکا اعلام کرد فهرست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه گذشته ۲۱۶ هزار نفر افزایش یافته است. اقتصاددانان انتظار افزایش ۱۷۰،۰۰۰ را داشتند. ارقام اشتغال بالا به معنای نیاز به سوخت بالا است.
بانک آمریکا اعلام کرد که موضع دفاعی خود را در قبال ذخایر نفت اتخاذ خواهد کرد. با توجه به مداخلات اوپک برای تنظیم بازار، این بانک میانگین قیمت نفت برنت را بین ۷۰ تا ۹۰ دلار در هر بشکه پیش بینی کرده است.
از سوی دیگر، شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز نیز اعلام کرد که تعداد چاه های فعال نفت و گاز طبیعی در آمریکا در هفته گذشته با یک حلقه کاهش به ۶۲۱ حلقه رسیده است.
انتهای پیام/۸۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا