اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/10/18 |برنت 77 دلار و 89 سنت شد

براساس خبرگزاری TASNIM به نقل از رویترز ، قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه کاهش یافت. به نظر می رسد کاهش شدید قیمت نفت عربستان، بزرگترین صادرکننده جهان، و همچنین افزایش تولید اوپک، نگرانی ها در مورد تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را خنثی کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۷ سنت معادل ۱.۱۰ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۸۹ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۱۲ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۹۸ سنت با ۸۳ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در هفته اول سال جاری ۲ درصد افزایش یافتند زیرا سرمایه گذاران بر ریسک های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه پس از حمله یمن به کشتی ها در دریای سرخ تمرکز کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در حال حاضر در خاورمیانه به سر می برد، هشدار داد که در صورت عدم تلاش هماهنگ برای ایجاد صلح، جنگ غزه در سراسر منطقه گسترش خواهد یافت. اما بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، قول داده است تا این جنگ را ادامه دهد تا زمانی که حماس کاملاً از بین برود.
از سوی دیگر، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه دسامبر با ۷۰ هزار بشکه افزایش به ۲۷.۸۸ میلیون بشکه در روز رسید که می تواند فشار نگرانی های ژئوپلیتیکی را خنثی کند.
این افزایش عرضه و رقابت اوپک با سایر تولیدکنندگان رقیب باعث شد عربستان سعودی روز یکشنبه قیمت رسمی فروش نفت خود را در بازار آسیا در ماه فوریه به پایین‌ترین حد در ۲۷ ماه اخیر کاهش دهد.
در آمریکا تعداد چاه های نفت فعال با یک حلقه افزایش یافته و به ۵۰۱ رسیده است.
پیش بینی بانک سرمایه گذاری JPMorgan 26 چاه نفت جدید امسال اضافه می شود که بیشتر آنها در نیمه اول سال در حوضه پرمین است.
انتهای پیام/۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا