اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/10/19 |برنت 76 دلار و 50 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز سه شنبه تغییر چندانی نداشت. بازارها تنش ها در خاورمیانه را در مقابل نگرانی ها در مورد تقاضا و افزایش عرضه اوپک می سنجند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۵۰ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۴۰ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۵ سنت با ۲۸ سنت معامله شد.
سقوط قیمت نفت خام سعودی ، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان و همچنین افزایش عرضه اوپک به ترتیب منجر به کاهش ۳ ٪ و ۴ ٪ در قیمت نفت برنت و نفت آمریکا در روز دوشنبه شد.

اما نگرانی ها در مورد جنگ در غزه همچنان ادامه دارد. ارتش اسرائیل اعلام کرده است که جنگ علیه حماس در سال ۲۰۲۴ تشدید خواهد شد و باعث می شود که بازارها از ترس اینکه این درگیری به یک بحران منطقه ای تبدیل شود و منابع نفتی را در خاورمیانه مختل کند.
وزیر امور خارجه آمریكا ، آنتونی بلینكن روز دوشنبه گذشته به تل آویو سفر كرد تا مقامات اسرائیلی را در مورد مذاكرات خوب با رهبران عرب در مورد پایان دادن به جنگ خلاصه كند.
از سوی دیگر، تحلیلگران رویترز معتقدند که تولید نفت اوپک در ماه دسامبر افزایش یافته است. افزایش تولید در آنگولا، عراق و نیجریه کاهش تولید در عربستان سعودی و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس را جبران کرد.
افزایش عرضه نفت همچنین باعث شد عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خام سبک در بازار آسیا را در ماه فوریه به پایین ترین سطح خود در ۲۷ ماه کاهش دهد.
روند افزایشی دلار در روز سه شنبه متوقف شد. کاهش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند.
میشل بومن ، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو ، روز دوشنبه گفت که سیاست پولی این کشور به اندازه کافی محکم است و وی از کاهش نرخ بهره پشتیبانی می کند.
انتهای پیام/۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا