اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/10/20 |برنت 77 دلار و 80 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، گزارش ها مبنی بر کاهش شدیدتر از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته قیمت نفت را در روز چهارشنبه افزایش داد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۷ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۸۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۵۰ سنت با ۲۶ سنت معامله شد.
هر دو معیار نفتی روز سه شنبه در میان بحران خاورمیانه و خاموش کردن منابع نفتی لیبی حدود ۲ درصد افزایش یافت.

به نظر می رسد تمرکز سرمایه گذاران به تعادل بین عرضه و تقاضا بازگشته است و آنها منتظر گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده و گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی در مورد عرضه و تقاضای نفت هستند.
آمارهای موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۵ ژانویه ۵.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است. تحلیلگران انتظار افزایش ۷۰۰۰۰۰ بشکه ای را داشتند.
از سوی دیگر، در آمریکا ذخایر بنزین ۴.۹ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۶.۹ میلیون بشکه افزایش یافت.
گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بازوی آماری وزارت انرژی آن کشور، قرار است امروز منتشر شود.
این آژانس روز سه شنبه اعلام کرد تولید نفت خام ایالات متحده طی دو سال آینده به یک رکورد خواهد رسید، اما سرعت افزایش آن کندتر خواهد بود.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در خاورمیانه به سر می برد، از رژیم صهیونیستی خواست در خصوص عادی سازی روابط با همسایگان خود تصمیمات جدی اتخاذ کند.
انتهای پیام/۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا