اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/10/26 |برنت 78 دلار و 35 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، در حالی که بازارها به بررسی تحولات اقتصادی در بحبوحه اختلالات ناشی از آب و هوا در عرضه و تقاضا در آمریکا و همچنین تنش های مداوم در خاورمیانه می پردازند، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۶ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۳۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۱ سنت کاهش یا ۰.۱۵ درصد به قیمت ۷۲ دلار و ۵۷ سنت معامله می شود.
تحلیلگران معتقدند ترس از رشد اقتصادی ضعیف بر حساسیت سرمایه گذاران در دنیای تجارت کالاها تأثیر گذاشته است.
بازار سهام آسیا به پایین ترین سطح خود در ماه گذشته رسید، سهام آمریکا نیز کاهش یافت و ارزش دلار در روز سه شنبه افزایش یافت. اظهارات سختگیرانه روسای بانک های مرکزی در سراسر جهان انتظارات کاهش قریب الوقوع نرخ بهره را کاهش داده و وضعیت را پیش از سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا پیچیده کرده است.

از سوی دیگر، افزایش درگیری های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، تأثیر افزایش ذخایر نفت خام در آمریکا را خنثی کرده است.
سرمای شدید در آمریکا می تواند تولید نفت خام در آن کشور را مختل کند و بر فعالیت پالایشگاه ها تأثیر بگذارد.
تولید نفت در داکوتای شمالی در حال حاضر به دلیل سرمای شدید ۴۰۰ هزار بشکه کاهش یافته و به ۴۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
به گفته یک مقام یمنی، حمله این کشور به کشتی‌هایی در دریای سرخ و شامل کشتی‌های آمریکایی نیز خواهد رسید. پس از حمله آمریکا و انگلیس، یمن اعلام کرد که به حمله به کشتی ها ادامه خواهد داد.
هر روز کشتی‌های بیشتری دریای سرخ را ترک می‌کنند و هزینه‌های حمل و نقل را افزایش می‌دهند و زمان رسیدن محموله‌هایشان را طولانی‌تر می‌کنند.
در واکنش به افزایش درگیری ها در منطقه، قیمت نفت در هفته گذشته دو درصد افزایش یافت، اما از آنجایی که این تنش ها تأثیر مستقیمی بر تولید نفت نداشت، از افزایش بی رویه قیمت نفت جلوگیری شد.
انتهای پیام/۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا