اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/10/29 |برنت 78 دلار و 91 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی و اوپک رشد قابل توجهی در تقاضای جهانی نفت و همچنین اختلال در تولید نفت آمریکا به دلیل طوفان را پیش بینی کردند، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت.
تاجران نفت همچنین نگران خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند. دو روز پس از حمله هوایی ایران به تروریست ها در پاکستان، پاکستان به اهداف نظامی تجزیه طلب بلوچ در ایران حمله هوایی کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۴ کاهش به ۷۸ دلار و ۹۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳ سنت یا ۰.۰۴ درصد کاهش با ۷۴ دلار و ۵ سنت معامله شد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه ۲.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱.۲۴ میلیون بشکه در روز افزایش یابد. این رقم ۱۸۰۰۰۰ بشکه در روز بیشتر از پیش بینی قبلی این آژانس است.
سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای جهانی در سال جاری ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز رشد کند. این گروه همچنین اعلام کرد که انتظار می رود تقاضای نفت با ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۰۶.۲۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۵ برسد.
فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، گفت: بازارهای نفت در سال جاری علیرغم تنش‌ها در خاورمیانه، افزایش عرضه و رشد کند تقاضا متعادل بوده است.
در ایالات متحده، حدود ۴۰ درصد از تولید نفت در داکوتای شمالی به دلیل هوای سرد و مسائل مربوط به عملکرد همچنان تعطیل است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید نفت این کشور در هفته گذشته به رکورد ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز رسید.
اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد نفتکش هایی که از دریای سرخ خارج شده بودند اکنون در حال بازگشت و عبور از تنگه باب المندب هستند. اما تنش ها در منطقه همچنان بر تجارت جهانی و کشتیرانی تأثیر می گذارد.
انتهای پیام/۳۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا