اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/10/30|برنت 78 دلار و 56 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت روز شنبه کاهش یافت اما افزایش هفتگی را ثبت کرد. تنش ها در خاورمیانه و اختلال در تولید نفت نگرانی ها در مورد مشکلات اقتصادی چین و جهان را خنثی کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۸ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۵۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۹۰ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۴۱ سنت با ۶۷ سنت معامله شد.
نفت برنت هفته گذشته ۰.۵ درصد و نفت آمریکا بیش از ۱ درصد افزایش یافت.

در چین، رشد اقتصادی کندتر از حد انتظار در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳، تردیدهایی را در مورد رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ ایجاد کرده است. بازار سهام چین در این هفته به پایین ترین سطح خود در پنج سال گذشته رسید.
با این حال، خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه از قیمت نفت در هفته گذشته حمایت کرده است.
درگیری در غزه روز جمعه پس از پیشروی نیروهای اسرائیلی در جنوب این کشور شدت گرفت. اوایل هفته گذشته، آمریکا مواضع ارتش یمن را بمباران کرد.
در ایالات متحده، حدود ۳۰ درصد از تولید نفت در داکوتای شمالی، سومین ایالت تولیدکننده نفت این کشور، به دلیل هوای سرد متوقف شد. تولید نفت آمریکا تا اواسط هفته گذشته ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. مقامات ایالتی انتظار دارند حدود یک ماه طول بکشد تا به سطح تولید قبلی بازگردد.
این در حالی است که تعداد چاه های نفت آمریکا که اولین نشانه از تولید آینده این کشور است، هفته گذشته با ۲ حلقه کاهش به ۴۹۷ حلقه رسید.
آژانس بین المللی انرژی هفته گذشته پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ را افزایش داد. با این حال رقم اعلام شده از سوی این آژانس همچنان کمتر از برآورد اوپک است.
انتهای پیام/۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا