اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/03 |برنت 79 دلار و 92 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعت معاملات روز سه شنبه کاهش یافت. نگرانی ها در مورد چشم انداز تقاضای جهانی نفت تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را خنثی کرده و عرضه نفت روسیه را پس از حمله به پایانه صادرات سوخت این کشور کاهش داده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۹۲ سنت رسید. اما نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۷۸ سنت آمریکا معامله می شود که با ۲.۴۲ درصد افزایش به ۷۵.۱۹ سنت آمریکا رسیده است.
هر دو شاخص نفتی در روز دوشنبه پس از حمله پهپاد اوکراینی به پایانه صادرات سوخت Asteluga گروه روسی نواتک که نگرانی‌ها را در مورد عرضه افزایش داد، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

پایانه بارگیری نفت آستلوگا آسیب جدی ندیده و تأثیر عمده ای بر صادرات نفت روسیه نداشته است. با این حال، این نگرانی وجود دارد که جنگ روسیه و اوکراین وارد مرحله جدیدی شده و هر دو طرف زیرساخت های انرژی یکدیگر را هدف قرار دهند.
اما نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی کند چین بر تقاضای جهانی نفت تأثیر گذاشته و تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را خنثی کرده است. چین بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است.
سیاست گذاران چینی اقدامات متعددی را برای حمایت از اقتصاد انجام داده اند، اما تقاضای داخلی ضعیف است و معامله گران نفت را نگران چشم انداز تقاضای جهانی کرده است.
در خاورمیانه، آمریکا از رژیم صهیونیستی خواست تا از مردم بیگناه در بیمارستان ها و کارکنان بهداشت محافظت کند. نیروهای رژیم صهیونیستی بار دیگر به بیمارستان های غزه حمله کردند.
نیروهای آمریکایی و انگلیسی حملات جدیدی را به اهداف نظامی در یمن انجام دادند.
حمله به کشتی ها در یمن نگرانی از افزایش تورم جهانی را افزایش داده است. این حملات یمن در حمایت از فلسطین انجام می شود.
از سوی دیگر، انتظار می رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه حدود ۳ میلیون بشکه کاهش یابد.
انتهای پیام/۴۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا