اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/04|برنت 79 دلار و 58 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه در آسیا تغییر محسوسی نداشت. تقاضای ضعیف و بهبود عرضه نفت واکنش بازار را به افزایش تنش های ژئوپلیتیکی محدود کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت معادل ۰.۰۴ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۵۸ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴ سنت یا ۰.۰۵ درصد افزایش با ۷۴ دلار و ۴۱ سنت معامله شد.

ائتلاف ۲۴ کشور به رهبری آمریکا و انگلیس روز سه شنبه حملات جدیدی را به مواضع ارتش یمن انجام دادند. بریتانیا در بیانیه ای مشترک هدف از این حملات را متوقف ساختن حملات یمن به کشتی های تجاری اعلام کرد که تجارت جهانی را مختل کرده است.

آمریکا اعلام کرده است که یمن از اواخر نوامبر ۲۶ حمله به کشتی های تجاری در دریای سرخ انجام داده است. قبل از این حملات، ۱۲ درصد تجارت جهانی از این مسیر دریایی می گذشت.

روز سه شنبه نیز آمریکا به پرسنل نظامی مرتبط با ایران در عراق حمله کرد.

اما خبر از سرگیری صادرات نفت لیبی و افزایش عرضه نفت آمریکا مانع از افزایش قیمت نفت شد. میدان نفتی شراره لیبی با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز از ۲۱ ژانویه آغاز به کار کرده است. این پالایشگاه از اوایل دی ماه به دلیل اعتراضات تعطیل شده است.

تولید نفت در داکوتای شمالی در ایالات متحده، بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت این کشور، در برخی مناطق آغاز شده است اما هنوز به ظرفیت کامل نرسیده است. به دلیل هوای سرد، تولید در این ایالت در اواسط ژانویه ۴۲۵۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافت.

انتهای پیام/۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا