اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/06 |برنت 82 دلار و 8 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت که روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود از دسامبر رسیده بود، روز جمعه کاهش یافت. نفت در آستانه بزرگترین افزایش هفتگی قیمت از اکتبر است. رشد مثبت در اقتصاد ایالات متحده و نشانه هایی از بهبود اقتصادی در چین چشم انداز رشد تقاضای سوخت را افزایش داده است.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۲ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۶۳ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۸۷ سنت با ۴۹ سنت معامله شد.
نفت برنت هفته گذشته ۴.۵ درصد و نفت آمریکا ۴.۸ درصد افزایش یافت. هر دو شاخص نفتی در آستانه دومین هفته متوالی افزایش قیمت و بزرگترین افزایش هفتگی قیمت از اواخر مهرماه و آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در غزه قرار دارند.

علائم کاهش بحران دریای سرخ منجر به کاهش قیمت نفت در روز جمعه شد. اما یمن اعلام کرده است تا زمانی که کمک ها به مردم غزه برسد به حملات خود به کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.
مداخلات نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ نتوانست از این حملات جلوگیری کند.
داده‌های مثبت اقتصادی ایالات متحده منتشر شده در روز پنجشنبه، که نشان‌دهنده رشد اقتصادی بهتر از حد انتظار در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ بود، چشم‌انداز تقاضای سوخت را در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان بهبود بخشید.
چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، گفت که اقدامات محرک جدیدی را برای تقویت رشد اقتصادی ارائه خواهد کرد.
کاهش شدیدتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و اختلال در عرضه سوخت پس از حمله پهپاد اوکراینی به یکی از پالایشگاه‌ها در جنوب روسیه نیز از قیمت نفت در این هفته حمایت کرد.
انتهای پیام/۵۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا