اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/07 |برنت 83 دلار و 55 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید. داده های مثبت اقتصادی ایالات متحده و محرک های اقتصادی جدید در چین امیدها را برای بهبود تقاضا تقویت کرده است. نگرانی در مورد عرضه نفت در خاورمیانه نیز بیش از پیش از قیمت نفت حمایت می کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۱۲ سنت معادل ۱.۳۶ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۵۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۱ سنت، ۶۵ سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت در هفته گذشته بیش از ۶ درصد افزایش یافتند و بالاترین افزایش هفتگی قیمت آنها در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر یعنی آغاز جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس رخ داد.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که محرک های اقتصادی جدید در چین، رشد بهتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳، کاهش تورم در این کشور، تداوم ریسک های ژئوپلیتیکی و کاهش ۹.۲ میلیون بشکه ای تولید ناخالص داخلی آمریکا ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته یکی از عوامل افزایش است. قیمت نفت افزایش یافته است

یمن اعلام کرده است که نیروی دریایی این کشور به یک نفتکش در خلیج عدن حمله کرده است که نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه نفت را افزایش داده است.

کاهش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت ایالات متحده، به ویژه در ذخایر کوشینگ در اوکلاهاما، تأثیری کوتاه مدت بر قیمت نفت خواهد داشت.

احتمال اختلال در عرضه سوخت به دنبال حمله پهپاد اوکراینی به یک پالایشگاه صادرات نفت در جنوب روسیه نیز از قیمت نفت حمایت کرده است.

از سوی دیگر، معامله گران بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا کاهش نرخ بهره را از ماه می آغاز خواهد کرد که بر قیمت آتی نفت تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا