اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/11 |برنت 82 دلار و 68 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه در آسیا در بحبوحه تشدید درگیری ها در خاورمیانه کاهش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ کاهش به ۸۲ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت کاهش یا ۰.۳۶ درصد به قیمت ۷۷ دلار و ۶۲ سنت معامله می شود.
به گفته تحلیلگران، دلیل کاهش قیمت نفت، بدبینی زیرساخت های فنی آن است که با اتفاقات اخیر در حال تغییر است. حمله هفته گذشته به نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرز اردن و سوریه تأثیر قابل توجهی بر زیرساخت های بازار نفت داشت.

با این حال، برخی از تحلیلگران می گویند که واکنش شدید ارتش آمریکا به این حمله پهپادی می تواند به واکنش شدید بازار منجر شود.
بایدن گفت که تصمیم گرفته است چگونه به این حمله واکنش نشان دهد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. با این حال، وی افزود که نمی‌خواهد درگیری‌ها در خاورمیانه تشدید شود.
از سوی دیگر، حماس روز سه شنبه اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس دریافت کرده و در حال بررسی آن است.
اما این نگرانی وجود دارد که آتش بس در غزه لزوماً حملات یمن به کشتیرانی در دریای سرخ را متوقف نکند که تجارت و حمل و نقل جهانی را مختل کرده است.
در چین، عمیق‌تر شدن بحران در بخش املاک و مستغلات، نگرانی‌هایی را در مورد تقاضا از سوی بزرگترین واردکننده نفت جهان ایجاد کرده است. بازارها منتظر انتشار داده های PMI چین هستند که قرار است امروز منتشر شود.
انتهای پیام/۷۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا