اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/17 |برنت 78 دلار و 4 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه شنبه تغییر محسوسی نداشت. فعالان بازار در حال سنجش نتیجه سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه برای مذاکرات صلح هستند.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با ولیعهد عربستان دیدار کرد. انتظار می رود این نشست به آتش بس در غزه منجر شود.
هفته گذشته قطر و مصر به عنوان میانجی به حماس پیشنهاد آتش بس دادند. حماس خواستار تضمین های بیشتری برای پایان دادن به این جنگ چهار ماهه است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۴ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سنت یا ۰.۰۸ درصد افزایش به قیمت ۷۲ دلار و ۸۴ سنت معامله شد. هر دو شاخص نفت در روز دوشنبه حدود ۱ درصد افزایش یافتند.

آمریکا به عملیات خود علیه یمن ادامه می دهد.
به گفته برخی منابع در روسیه، بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور در جنوب روز شنبه مورد حمله یک پهپاد اوکراینی قرار گرفت. این آخرین حمله اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه است که صادرات نفت و پتروشیمی این کشور را کاهش داده است.
فعالان بازار منتظر داده های صنعت امروز در مورد ذخایر نفت خام آمریکا هستند. به نظر می رسد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به دوم فوریه ۲.۱ میلیون بشکه افزایش یافته است.
انتهای پیام/۸۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا