اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/21 |برنت 82 دلار و 19 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، نگرانی ها در مورد عرضه نفت در خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده است. قیمت نفت در هفته گذشته حدود ۶ درصد افزایش یافته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۶۹ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۸۱ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۸۴ سنت، ۶۲ سنت معامله شد.
رد پیشنهاد آتش بس روز چهارشنبه حماس از سوی نتانیاهو یکی از دلایل افزایش قیمت نفت بود. قیمت نفت در هفته گذشته ۷ درصد کاهش یافته بود.

تعداد چاه های نفت و گاز در ایالات متحده نیز در این هفته چهار حلقه افزایش یافت و به ۶۲۳ حلقه رسید که بالاترین تعداد از اواسط دسامبر است.
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام کرد که تولید داخلی نفت در این کشور در این هفته به رکورد ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز بازگشت. هوای سرد ماه گذشته منجر به تعطیلی گسترده مناطق تولید نفت شد.
رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود به غزه ادامه می دهد. بمباران مرز جنوبی شهر رفح در روز پنجشنبه قیمت نفت را حدود ۳ درصد افزایش داد.
افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در آمریکا به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده یا بدون برنامه پالایشگاه های این کشور از دیگر دلایل افزایش قیمت نفت بود.
اوکراین همچنین روز جمعه دو حمله هوایی دیگر به دو پالایشگاه نفت در جنوب روسیه انجام داد. صادرات نفت روسیه در ماه فوریه بالاتر از تعهد این کشور به ائتلاف اوپک پلاس بود.
انتهای پیام/۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا