اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/23 |برنت 81 دلار و 77 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، پس از اعلام پایان حمله رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه کاهش یافت. نگرانی ها در مورد عرضه در خاورمیانه کاهش یافته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۳ سنت یا ۰.۵۶ درصد کاهش با ۷۶ دلار و ۴۱ سنت معامله شد.
خطرات ژئوپلیتیکی و ترس از گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در سراسر منطقه و همچنین احتمال اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه، قیمت نفت را در هفته گذشته حدود ۶ درصد افزایش داد.
رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به حملات خود به جنوب نوار غزه پایان داده است. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو چند روز پیش پیشنهاد آتش بس حماس را رد کرد.

از سوی دیگر، تعداد چاه های نفت و گاز در ایالات متحده به بالاترین حد خود از اواسط دسامبر رسیده است که می تواند نشان دهنده افزایش تولید در اینجا باشد. تولید نفت داخلی آمریکا در هفته گذشته به رکورد ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز رسید.
نگرانی در مورد تقاضا همچنان ادامه دارد. به گفته یکی از مقامات فدرال رزرو، این بانک در حال حاضر برای کاهش نرخ بهره مردد است و منتظر کنترل بیشتر تورم است. افزایش نرخ بهره باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای نفت می شود.
تجارت در آسیا آرام است زیرا مناطقی مانند چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی در تعطیلات هستند.
بازارهای مالی چین برای سال نو چینی بسته هستند و از ۱۹ فوریه معاملات را از سر خواهند گرفت. معاملات در هنگ کنگ نیز از ۱۴ فوریه آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا