اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/24 |برنت 82 دلار و 10 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت برای دومین روز متوالی تغییر اندکی داشت. عدم اطمینان در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو و تأثیر آن بر تقاضای سوخت، نگرانی ها در مورد اختلالات عرضه به دلیل تنش ها در خاورمیانه را خنثی کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت یا ۰.۱۸ درصد افزایش با ۷۷ دلار و ۶ سنت معامله شد.
پس از رشد ۶ درصدی در هفته گذشته، قیمت نفت دیروز دوشنبه تقریبا ثابت ماند.
درگیری در خاورمیانه قیمت ها را بالا نگه داشته است.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پس از حمله وحشیانه به جنوب نوار غزه که منجر به کشته شدن ۷۴ فلسطینی شد، دو تن از زندانیان خود را در رفح آزاد کرد. حدود یک میلیون فلسطینی پس از ماه ها بمباران به این منطقه پناه برده اند.
اما نگرانی ها در مورد نرخ بهره فدرال رزرو مانع از افزایش قیمت نفت شده است. فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد انتظار می رود تورم طی پنج سال آینده از ۲ درصد هدف بانک مرکزی فراتر رود. به این ترتیب، شروع روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به تعویق خواهد افتاد که ممکن است تقاضای نفت را کاهش دهد و رشد اقتصادی را کاهش دهد.
داده های تورم ایالات متحده در روز سه شنبه و داده های تورم منطقه یورو و تولید ناخالص داخلی بریتانیا در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.
فعالان بازار همچنین منتظر داده های صنعت در مورد ذخایر نفت خام ایالات متحده هستند. چهار تحلیلگر تخمین زدند که میانگین ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۹ فوریه ۲.۶ میلیون بشکه افزایش یافته است.
انتهای پیام/۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا