اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/25|برنت 82 دلار و 54 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در آسیا در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت. ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافت و امید سرمایه گذاران به کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو کمرنگ شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۸ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۵۴ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۷۳ سنت با ۱۴ سنت معامله شد.
آمارهای موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۹ فوریه ۸.۵۲ میلیون بشکه افزایش یافته است. تحلیلگران افزایش ۲.۶ میلیون بشکه ای را پیش بینی کرده بودند.

موسسه نفت آمریکا همچنین اعلام کرد که ذخایر بنزین ۷.۲۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۴.۰۲ میلیون بشکه کاهش یافت که بیش از انتظار اقتصاددانان بود.
گزارش روز سه شنبه در مورد تورم بالا در ایالات متحده نیز بر بازار نفت تأثیر گذاشت. سرمایه گذاران اکنون از سیاست گذاران فدرال رزرو انتظار دارند که کاهش نرخ بهره را بیشتر به تعویق بیندازند که این امر باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضای نفت می شود.
این احتمال، شاخص دلار را به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته رساند و نفت را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گران کرد.
انتهای پیام/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا