اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/12/02 |برنت 82 دلار و 68 سنت شد

قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز چهارشنبه در آسیا افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران نگرانی ها در مورد کاهش تولید توسط تولیدکنندگان بزرگ جهانی، حملات به کشتی ها در دریای سرخ و کاهش چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را بررسی کردند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۳۴ سنت با ۳۰ سنت معامله شد.
نفت برنت و نفت خام آمریکا در روز سه شنبه به ترتیب ۱.۵ و ۱.۴ درصد کاهش یافتند.

واشنگتن دیروز بار دیگر پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس در غزه را وتو کرد. در عوض، آمریکا اصرار دارد که شورای امنیت تصویب این قطعنامه را مشروط به آزادی گروگان های رژیم صهیونیستی توسط حماس کند.
حمله یمن به کشتی ها در دریای سرخ و تنگه باب المندب در مسیر فلسطین اشغالی همچنان نگرانی ها را در مورد جریان تجارت در این آبراه حیاتی افزایش می دهد. یمن از روز جمعه حداقل به چهار کشتی در این منطقه حمله کرده است.
در همین حال، روسیه که بر اساس توافق اوپک پلاس وعده داده بود تولید خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، روز سه شنبه اعلام کرد که در ماه فوریه علیرغم کاهش پالایش نفت، به سهمیه کامل خود در این پیمان پایبند خواهد ماند.
وزیر انرژی روسیه گفت که فعالیت پالایشگاهی در این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ درصد کاهش یافته است.
نگرانی ها در مورد تعویق کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بر چشم انداز تقاضای نفت تاثیر گذاشته است. گزارش تورم بالاتر از حد انتظار در ایالات متحده، احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره را کاهش داده است و اقتصاددانان اکنون انتظار دارند که این کاهش در ماه ژوئن اتفاق بیفتد.
انتهای پیام/۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا