اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/12/04|برنت 83 دلار و 32 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، پس از آنکه مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کردند که کاهش نرخ بهره ضروری است، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۲ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۷ سنت کاهش یا ۰.۴۷ درصد به قیمت ۷۸ دلار و ۲۴ سنت معامله شد.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، روز پنجشنبه گفت که سیاستگذاران این بانک باید کاهش نرخ بهره را حداقل دو ماه دیگر به تعویق بیندازند تا مشخص کنند که آیا افزایش اخیر تورم نشانه پایان ثبات قیمت است یا موقتی است.

افزایش نرخ بهره باعث توقف رشد اقتصادی می شود که تقاضا برای نفت را محدود می کند.

فدرال رزرو آمریکا از ژوئن سال گذشته نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشته است. جزئیات جلسه سیاست های پولی بانک در ماه گذشته نشان داد که اکثر مقامات بانک مرکزی نگران کاهش سریع نرخ بهره هستند.

والر همچنین این ایده را رد کرد که تاخیر در کاهش نرخ بهره منجر به رکود در اقتصاد می شود و گفت: فدرال رزرو می تواند دوباره صبر کند.

تنش های مداوم در دریای سرخ باعث افزایش قیمت نفت در روز پنجشنبه شد. یمن همچنان کشتی هایی را که برای حمایت از مردم غزه به فلسطین اشغالی سفر می کنند، هدف قرار می دهد.

به گفته برخی منابع و رسانه های رژیم صهیونیستی، کابینه جنگ نتانیاهو با اعزام مذاکره کنندگان به غزه برای گفتگو درباره آتش بس موافقت کرده است.

انتهای پیام/۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا