اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/12/05 |برنت 81 دلار و 62 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، پس از اینکه مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کردند کاهش نرخ بهره حداقل برای دو ماه به تعویق می افتد، قیمت نفت روز جمعه حدود ۳ درصد کاهش یافت و شاهد کاهش هفتگی بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۷۰ درصد کاهش به ۷۶.۴۹ سنت آمریکا با ۲.۱۲ سنت معامله می شود.

نفت برنت در هفته گذشته حدود ۲ درصد و نفت آمریکا بیش از ۳ درصد کاهش یافته است. اما نشانه هایی از نگرانی های عرضه و تقاضای سوخت سالم می تواند قیمت ها را در روزهای آینده افزایش دهد.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه گفت که سیاست گذاران این بانک باید کاهش نرخ بهره را حداقل دو ماه دیگر به تعویق بیندازند. این اقدام رشد اقتصادی را کند می کند و تقاضا برای نفت را محدود می کند.

فدرال رزرو از ژوئن سال گذشته نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشته است و سیاست گذاران این بانک نگران تغییر سریع سیاست های پولی هستند.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان گفتند که تقاضای نفت در ماه گذشته ۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

در همین حال، مذاکرات برای آتش بس در غزه در پاریس در حال انجام است و به نظر می رسد روند پایان دادن به درگیری و آزادی گروگان ها با جدیت بیشتری پیش می رود.

اما تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد و حمله یمن به کشتی های عازم فلسطین اشغالی، نفتکش های بیشتری را مجبور می کند هر روز مسیر خود را تغییر دهند.

تعداد چاه های نفت ایالات متحده که اولین نشانه از تولید آینده این کشور است، در این هفته شش حلقه افزایش یافت و به ۵۰۳ رسید.

انتهای پیام/۳۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا