اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/12/09 |برنت 83 دلار و 21 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافت. چشم انداز تاخیر در کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، بحث ها در مورد تاثیر تمدید کاهش تولید اوپک پلاس را کاهش داده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۳ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۲۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۴۹ سنت با ۳۸ سنت معامله شد.
حساسیت سرمایه گذاران همچنان تحت تاثیر علائمی قرار دارد که نشان می دهد فدرال رزرو ممکن است کاهش نرخ بهره را به دلیل نگرانی از تورم بالا به تاخیر بیندازد.
میش بومن، یکی از اعضای هیئت حکام فدرال رزرو، روز سه شنبه گفت که با توجه به خطر تورم بالا، عجله ای برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد.

نرخ بهره بالا باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای نفت می شود.
رئیس جمهور آمریکا روز گذشته گفت که رژیم صهیونیستی با توقف حمله به غزه در ماه رمضان موافقت کرده است.
حمله به کشتی هایی که از یمن به فلسطین اشغالی برای حمایت از مردم غزه در حرکت بودند، سرعت و مدت کشتی را افزایش داد. آتش بس در غزه می تواند تنش ها را در این خط کشتیرانی جهانی کاهش دهد.
قیمت این دو شاخص نفتی دیروز بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت که ناشی از گزارش ائتلاف اوپک پلاس در مورد احتمال تمدید کاهش تولید داوطلبانه در سه ماهه دوم سال جاری بود که می تواند بازار را حمایت کند.
ائتلاف در نوامبر سال گذشته موافقت کرد که تولید کلی زمستانه خود را به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد که در راس آن کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی بود.
همچنین روز سه شنبه، روسیه ممنوعیت شش ماهه صادرات بنزین را از اول مارس به منظور پاسخگویی به افزایش تقاضای مصرف کنندگان داخلی و کشاورزان و آماده شدن برای تعمیر و نگهداری پالایشگاه اعلام کرد.
انتهای پیام/۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا