اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/12/23 |برنت 82 دلار و 35 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، انتظارات برای افزایش تقاضای جهانی نفت به ویژه از سوی آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، روز چهارشنبه به افزایش قیمت ها منجر شد. انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا به زودی نرخ بهره را کاهش دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال امروز با ۰.۵۲ درصد افزایش با ۸۲ دلار و ۳۵ سنت به ۴۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۵ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۹۹ سنت با ۴۳ سنت معامله شد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان پیش بینی می کند که رشد تقاضای جهانی در سال جاری ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۲۵ به ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این گروه پیش بینی خود را برای رشد اقتصاد جهانی در سال جاری افزایش داده است.

اطلاعات موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام و سوخت این کشور در هفته گذشته کاهش یافته است که نشانه دیگری از تقاضای بالا در ایالات متحده است.
اگرچه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه فوریه به دلیل افزایش قیمت گاز و مسکن افزایش یافت، تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو در تابستان نرخ بهره را کاهش دهد. نرخ بهره پایین از تقاضا برای نفت حمایت می کند.
قیمت نفت دیروز پس از اینکه اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزایش تولید نفت در این کشور را پیش بینی کرد کاهش یافت، اما کاهش تولید اوپک پلاس و حملات پهپادهای جدید در روسیه، به ویژه به پالایشگاه ها، مانع از کاهش شدید قیمت نفت شد.
انتهای پیام/۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا