اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/12/26|برنت 85 دلار و 34 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، قیمت نفت یک روز پس از رسیدن به بالاترین رقم ۸۵ دلار در هر بشکه برای اولین بار از نوامبر کاهش یافت، اما در آستانه افزایش هفتگی ۳ درصدی است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۰۹ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۳۴ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۲ سنت کاهش یا ۰.۲۷ درصد به قیمت ۸۱ دلار و ۴ سنت معامله شد.
تحلیلگران انتظار دارند که به دلیل کاهش عرضه سوخت، قیمت نفت حتی بیشتر افزایش یابد.
با این حال، نگرانی‌هایی وجود دارد که فدرال رزرو نتواند نرخ بهره را کاهش دهد زیرا تورم بالاتر از هدف دو درصدی بانک مرکزی باقی مانده است. نرخ های بهره پایین نشان دهنده فرصتی برای رشد تقاضا در آمریکا است.

قیمت نفت در ماه گذشته ۸۴ دلار در هر بشکه بود. آژانس بین المللی انرژی روز پنجشنبه برای چهارمین بار از نوامبر پیش بینی خود را برای تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ افزایش داد.
آژانس بین‌المللی انرژی در آخرین گزارش خود اعلام کرد تقاضای جهانی نفت در سال جاری ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. این رقم ۱۱۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه قبل است. این آژانس پیش بینی می کند که در صورت ادامه کاهش تولید اعضای اوپک پلاس، کمبود عرضه نفت وجود خواهد داشت.
شرکت‌های انرژی ایالات متحده در این هفته بیشترین چاه‌های نفت و گاز را از سپتامبر اضافه کردند. تعداد چاه های نفت در این کشور اکنون به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسیده است.
تعداد چاه های نفت و گاز، که نشانه اولیه تولید آتی در ایالات متحده است، در هفته منتهی به ۱۵ مارس با هفت دکل افزایش یافت و به ۶۲۹ رسید.
از سوی دیگر، ارزش دلار سریع ترین رشد را در ۸ هفته گذشته داشته است. افزایش ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر جهان گرانتر می کند.
حمله اوکراین به پالایشگاه های نفت روسیه نیز از قیمت نفت حمایت کرده است.
نرخ های بهره پایین تر، هزینه های استقراض را برای مصرف کنندگان کاهش می دهد و می تواند منجر به رشد اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت شود.
انتهای پیام/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا