اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/04|برنت 85 دلار و 43 سنت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، احتمال آتش بس در غزه قیمت نفت را پایین آورده است، اما جنگ در اروپا و کاهش تعداد چاه های نفت فعال در آمریکا مانع از کاهش قیمت نفت شده است. بسیار
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۱ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۴ سنت یا ۰.۵۴ درصد کاهش به ۸۰ دلار یا ۶۳ سنت رسید.
همه نگاه ها به آتش بس در غزه است. در صورت موفقیت آمیز بودن این امر، یمن به نفتکش ها نیز اجازه عبور از دریای سرخ را خواهد داد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت معتقد است مذاکرات در قطر منجر به توافق آتش بس در غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس خواهد شد.

بلینکن با وزرای خارجه عرب و رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار کرد، در حالی که مذاکره کنندگان در قطر به دنبال آتش بس شش هفته ای هستند.
در همین حال، پس از تصمیم بانک مرکزی سوئیس برای کاهش نرخ بهره، ارزش دلار آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.
افزایش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر جهان گرانتر کرده و تقاضا برای آن را کاهش می دهد.
اگرچه آتش بس به معنای جریان آزادتر نفت خام در سراسر جهان است، اما کاهش تعداد چاه های نفت آمریکا و احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.
بازار سهام ایالات متحده که به طور معمول با قیمت نفت حرکت می کند، پس از پایان نشست فدرال رزرو و ثابت ماندن نرخ بهره در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود رسید.
تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده در این هفته با کاهشی به ۵۰۹ رسید که نشان‌دهنده کاهش عرضه در آینده است.
درگیری در اروپای شرقی نیز از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری می کند. روسیه روز جمعه بزرگترین حمله موشکی و پهپادی خود را به زیرساخت های انرژی اوکراین انجام داد که به بزرگترین سد این کشور آسیب رساند و باعث قطع برق در بسیاری از مناطق شد.
انتهای پیام/۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا