اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/11 |برنت 87 دلار شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، چشم انداز کاهش تولید اوپک پلاس، تداوم حملات به زیرساخت های انرژی روسیه و کاهش تعداد چاه های نفت آمریکا، قیمت نفت را بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش داده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۵۹ سنت معادل ۱.۸۶ درصد افزایش به ۸۷ دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱ دلار و ۸۲ سنت معامله می شود که از ۲.۲۴ دلار به ۸۳ دلار و ۱۷ سنت افزایش یافته است.
نفت برنت ۲.۴ درصد و نفت آمریکا ۳.۲ درصد در هفته گذشته افزایش یافت که سومین افزایش قیمت ماهانه متوالی را رقم زد.
گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد افزایش ذخایر نفت خام و بنزین این کشور به دلیل افزایش واردات نفت و کاهش تقاضای بنزین، تا حدودی بر قیمت نفت فشار وارد کرده بود.

با این حال، افزایش ذخایر نفت آمریکا کمتر از انتظار تحلیلگران بود.
تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که نشانه اولیه تولید آینده این کشور است نیز در هفته منتهی به ۲۸ مارس سه حلقه کاهش یافت و به ۶۲۱ حلقه رسید.
اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر بالا بودن شاخص تورم در این کشور باعث شده است که فدرال رزرو قبل از کاهش زودهنگام نرخ بهره تردید کند. اما هیچ یک از مقامات فدرال رزرو در مورد لزوم کاهش نرخ بهره در سال جاری بحث نمی کنند.
سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست کمیته وزیران نظارت بر کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش هستند که قرار است هفته آینده برگزار شود.
تشدید خطرات ژئوپلیتیکی احتمال کاهش عرضه نفت را افزایش داده است، اما بعید است ائتلاف اوپک پلاس تا قبل از ژوئن سیاست تولید خود را تغییر دهد.
حمله اوکراین به زیرساخت های انرژی روسیه نیز از قیمت نفت حمایت کرده است.
انتهای پیام/۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا