اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/14 |برنت 87 دلار و 72 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه در آسیا افزایش یافت. نشانه های بهبود تقاضا و افزایش تنش ها در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۶ سنت، ۳۵ سنت معامله شد.
تحلیلگران بر این باورند که داده های تولید کارخانه ای بهتر از انتظار در ایالات متحده و چین قیمت ها را بالاتر برده است.

تولید کارخانه در چین و ایالات متحده در ماه مارس برای اولین بار در شش سال و نیم افزایش یافت. بازارها این افزایش را نشانه افزایش تقاضای نفت تعبیر می کنند. چین بزرگترین واردکننده نفت خام و آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است.
تحلیلگران بر این باورند که اگر قیمت نفت آمریکا از مرز ۸۴ دلار در هر بشکه فراتر رود، به ۹۰ و ۹۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید. قیمت نفت آمریکا آخرین بار در آگوست ۲۰۲۲ به ۹۵ دلار رسید.
در خاورمیانه، حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه، درگیری را تشدید می‌کند که بیش از شش ماه است ادامه دارد و نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت را افزایش می‌دهد.
نشست اوپک روز چهارشنبه به صورت آنلاین برگزار می شود تا درباره کاهش تولید این گروه تصمیم گیری شود. انتظار می رود اعضای اوپک کاهش تولید خود را ۲.۲ میلیون بشکه تا پایان سه ماهه دوم سال جاری تمدید کنند.
انتهای پیام/۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا