اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/21 |برنت 90 دلار و 68 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، پس از مذاکرات ناامیدکننده رژیم صهیونیستی و حماس بر سر آتش بس در غزه و کاهش تنش ها در خاورمیانه، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه در آسیا افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۳ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۰ درصد افزایش با ۸۶ دلار و ۶۹ سنت معامله می شود.
دور جدید مذاکرات آتش بس رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره به افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه پایان داد و باعث شد تا نفت برنت برای اولین بار در پنج روز گذشته و نفت آمریکا برای اولین بار در هفت روز گذشته قیمت خود را کاهش دهند. روزها. نحوه کاهش تنش را تجربه کنید.

اما بیانیه روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر تعیین تاریخ نامشخص برای حمله به رفح به همه این امیدها پایان داد.
به گفته یکی از مقامات ارشد حماس، آخرین پیشنهاد اسرائیل برای آتش بس در مذاکرات قاهره رد شد.
بازار همچنان تحت تاثیر احتمال اختلال در عرضه نفت قرار دارد. تحلیلگران بر این باورند که واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه ممکن است بازار نفت را که به سختی از جنگ غزه آسیب دیده است، وارد بحران کند.
تهران هفته گذشته اعلام کرد که انتقام از رژیم صهیونیستی قطعی است.
در همین حال، زیرساخت های دیگر از قیمت نفت حمایت کرده است. انتظار می رود تقاضای سوخت در هند در سال مالی ۲۰۲۴ به دلیل مصرف بالای بنزین و نفت سفید به بالاترین حد خود برسد. همچنین انتظار می رود بهبود تولید کارخانه در چین باعث افزایش تقاضای سوخت شود.
بازارها در حال حاضر منتظر داده های اقتصادی آمریکا و چین، بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان هستند.
در قاره آمریکا، شرکت نفت دولتی مکزیک پمکس اعلام کرد که صادرات نفت خام خود را ۳۳۰ هزار بشکه در روز کاهش می دهد تا پالایشگاه های داخلی را تامین کند. به این ترتیب عرضه به خریداران آمریکایی، اروپایی و آسیایی این شرکت یک سوم کاهش می یابد.
انتهای پیام/۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا