اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/24 |برنت 90 دلار و 53 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز جمعه افزایش یافت. تشدید تنش ها در خاورمیانه در پی وعده ایران برای مقابله به مثل در برابر حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه، قیمت نفت را افزایش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۹ سنت معادل ۰.۸۸ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۰۱ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۸۸ سنت، ۸۶ سنت معامله شد.

نگرانی ها در مورد تورم بالا در ایالات متحده، امیدها به کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن را کاهش داده و بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است.

حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق در اول آوریل، ایران را بر آن داشت تا اعلام کند انتقام قطعی است و تنش‌ها را در منطقه درگیر جنگ غزه افزایش داد.

آمريكا انتظار حمله ايران به رژيم صهيونيستي را دارد اما معتقد است اين حمله آنقدر بزرگ نخواهد بود كه واشنگتن را وارد جنگ كند.

جنگ در غزه همچنان ادامه دارد و نخست وزیر نتانیاهو گفت که رژیم در حال آماده شدن برای سناریوهای دیگر در مناطق دیگر است.

به گفته تحلیلگران، علاوه بر ریسک های ژئوپلیتیکی، بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و کاهش عرضه اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس نیز از قیمت نفت حمایت می کند.

بانک های مرکزی اروپا در نشست روز شنبه خود سیاست نرخ بهره خود را بدون تغییر نگه داشتند، اما اعلام کردند که کاهش نرخ بهره را از ژوئن آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا