اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/28 |برنت 90 دلار و 72 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه در بحبوحه تشدید تنش ها در خاورمیانه به دنبال اظهارات فرمانده نیروی دفاعی اسرائیل درباره واکنش به حمله موشکی ایران افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷۳ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۳ سنت، ۶۲ سنت معامله شد.
رژیم صهیونیستی مدعی است که اکثر موشک های شلیک شده از سوی ایران در تلافی حمله این کشور به سفارت ایران در دمشق را خنثی کرده است. بنابراین این حمله تاثیر عمده ای بر قیمت نفت نداشت.

اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه برای دومین بار در ۲۴ ساعت گذشته کابینه جنگی خود را تشکیل داد تا درباره پاسخ به حمله مستقیم ایران به خاک این رژیم تصمیم گیری کند. این اقدام نگرانی های بازار را در مورد اختلال در عرضه نفت در صورت اقدام تلافی جویانه رژیم صهیونیستی افزایش داد.
ایران روزانه ۳ میلیون بشکه نفت خام تولید می کند و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.
روز جمعه به دلیل احتمال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، قیمت نفت به بالاترین حد خود از ماه اکتبر تاکنون رسید.
در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، انتظار می رود رشد تولید ناخالص داخلی به ۴.۶ درصد کاهش یابد. در سه ماهه آخر این رقم ۵.۲ درصد بود. این فشار سیاستمداران چینی را برای معرفی محرک های اقتصادی بیشتر افزایش می دهد که می تواند قیمت نفت را افزایش دهد.
انتهای پیام/۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا