اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/29 |برنت 89 دلار و 61 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت. نگرانی ها در مورد تقاضای جهانی به دلیل رشد ضعیف اقتصاد چین و احتمال کم کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، بر نگرانی ها در مورد عرضه نفت پس از تشدید تنش ها در خاورمیانه غلبه کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۲ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۹۲ سنت با ۴۴ سنت معامله شد.
مشکلات اقتصادی از ابتدای هفته جاری بر حساسیت سرمایه گذاران فشار آورده است و تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را کاهش داده است. توجه سرمایه گذاران در حال حاضر معطوف به پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران بر این باورند که احتمال تاخیر در کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و داده های ضعیف تر از حد انتظار اقتصادی چین نگرانی ها را در مورد تقاضا افزایش داده است.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت: داده‌های ناامیدکننده اقتصادی ایالات متحده که تورم بالاتر از حد انتظار را نشان می‌دهد به این معناست که بانک مرکزی برای اطمینان از کاهش تورم به هدف ۲ درصدی خود به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین، زمان کاهش نرخ بهره احتمالا به تعویق خواهد افتاد.
اقتصاد چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، در سه‌ماهه اول سال جاری سریع‌تر از حد انتظار رشد کرد، اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده‌فروشی و تولید صنعتی کاهش یافتند که نشان‌دهنده تقاضای ضعیف داخلی است.
در خاورمیانه، سومین جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود روز سه شنبه برگزار شود، به امروز چهارشنبه موکول شد. متحدان غربی این رژیم برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به ایران، تحریم های جدیدی را علیه تهران در نظر دارند.
تحلیلگران می گویند که واکنش موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی بعید است آمریکا را وادار به اعمال تحریم های جدید علیه صادرات نفت ایران در بحبوحه نگرانی ها در مورد افزایش قیمت نفت و خشم چین، بزرگترین خریدار این کالا، کند.
انتهای پیام/۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا