اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/03 |برنت 86 دلار و 62 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه در آسیا کاهش یافت. با کاهش خطر تشدید خصومت ها در خاورمیانه، تمرکز سرمایه گذاران به زیرساخت های بازار بازگشته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۷ سنت معادل ۰.۷۷ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۲ سنت کاهش یا ۰.۲۶ درصد به قیمت ۸۲ دلار و ۹۲ سنت معامله شد.
تحلیلگران بر این باورند که نگرانی های اقتصادی بار دیگر به عاملی بر بازار نفت خام تبدیل شده است، زیرا قیمت نفت به دلیل افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده کاهش یافته و سیاست های فدرال رزرو که ارزش دلار را بالا برده است، تحت فشار قرار گرفته است.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو روز جمعه آخرین سیاستمدار آمریکایی بود که به دلیل توقف تورم، کاهش نرخ بهره را به تاخیر انداخت.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور ۲.۷ میلیون بشکه افزایش یافته است. این رقم تقریبا دو برابر افزایش ۱.۴ میلیون بشکه ای مورد انتظار تحلیلگران بود.
هر دو شاخص نفتی هفته گذشته پس از اعلام عدم پاسخ ایران به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور به شدت کاهش یافتند. قیمت نفت قبل از اعلام این خبر بیش از ۳ دلار در هر بشکه افزایش یافته بود.
مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه بسته کمکی به اوکراین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد که باعث شد دولت فدرال این کشور تحریم هایی را علیه ایران و تولید نفت این کشور اعمال کند. اما بازار به سختی تحت تاثیر این خبر قرار می گیرد زیرا حتی در صورت تایید نهایی، روند اجرا نامشخص است.
بررسی این لایحه در سنا از سه شنبه آغاز می شود.
ایران سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است. صادرات نفت ایران علیرغم تحریم های آمریکا به دلیل افزایش تقاضا از سوی چین و شبکه های خارج از سیستم مالی آمریکا افزایش یافته است.
انتهای پیام/۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا